• 100% onafhankelijk
  • Gecertificeerd volgens NEN 8025
Totaalscore 9.2 /10 230 beoordelingen

Waarom het belangrijk is accommodaties op veiligheid te checken

Het periodiek keuren van stacaravans en chalets is een belangrijke maatregel om de veiligheid en het welzijn van gasten te waarborgen. Dát is ook precies de reden waarom Second Home Check in 2018 startte met veiligheidskeuringen en waaraan wij ons bestaansrecht ontlenen.

Waarom een veiligheidskeuring bij accommodaties?

Een veiligheidsinspectie van een stacaravan of chalet kan potentiële gevaren in kaart brengen waardoor erger wordt voorkomen. Zo kan een veiligheidsinspectie bijvoorbeeld aantonen dat de elektrische bedrading niet goed is geïnstalleerd of dat er ergens een gaslek is. Deze mankementen komen helaas vaker voor dan menigeen vermoedt.

Welke bezwaren worden geuit tegen periodieke veiligheidskeuringen?

Hoewel wij er 100% van overtuigd zijn dat voor veiligheid en welzijn van gasten een periodieke veiligheidskeuring een must is, ervaren wij toch bezwaren als wij park- en campingeigenaren proberen te overtuigen. Idealiter moet een veiligheidskeuring van stacaravans of chalets elke 2 jaar plaatsvinden, is onze ervaring.

Welke bezwaren horen wij ’t meest?

De top-3 bezwaren

1.       Het kost geld en daarmee willen wij onze jaargasten niet opzadelen.

2.       De accommodaties worden al regelmatig onderhouden.

3.       Zo’n keuringstraject belast ons team en we zijn al zo druk.

1. Het kost geld en daarmee willen wij onze jaargasten niet opzadelen

Een veiligheidsinspectie brengt kosten met zich mee en helaas vinden sommige jaargasten het moeilijk deze kosten te rechtvaardigen. Dat komt omdat zij ervan uitgaan dat er geen problemen zijn met de veiligheid van hun accommodatie.

Deze aanname blijkt nogal eens onterecht. Hierdoor zijn er steeds meer eigenaren van stacaravans en chalets die onze veiligheidsinspectie als meerwaarde ervaren. Bij het vaststellen van een onveilige situatie zijn de bewoners zelfs opgelucht. Ze kunnen het gebrek verhelpen!

Gasten voelen zich trouwens ook gerustgesteld wanneer blijkt dat de accommodatie van de buren in orde is.

2. De accommodaties worden al regelmatig onderhouden

Regelmatig onderhoud is goed! Toch is een keuring iets anders dan onderhoud. Ook bij regelmatig onderhoud, komt het voor dat er verbeterpunten worden vastgesteld.

Second Home Check is 100% onafhankelijk. Onze inspecteurs zijn allemaal gecertificeerd en checken 41 inspectiepunten. Tijdens de keuringen gebruiken ze professionele en geijkte apparatuur waarmee ze hun metingen kunnen uitvoeren.

3. Zo’n keuringstraject belast ons team en wij zijn al zo druk

De organisatie van het keuringstraject neemt het team van Second Home Check op zich.

Met wij nemen de organisatie op ons bedoelen wij dat we verantwoordelijk zijn voor alle aspecten van de organisatie, waaronder het uitnodigen van de gasten, het plannen van afspraken, het voorbereiden van een checklist voor de keuring, en het onderhouden van contact met de gasten.

Wij bouwen – als het nodig is – een speciale landingspagina die ervoor zorgt dat het hele traject zonder gedoe verloopt. Bekijk een voorbeeld van zo’n persoonlijke landingspagina. Voor Camping Si-Es-An in Balkbrug voeren wij bouwkundige keuringen uit wanneer een gast zijn stacaravan wil verkopen.

Drie parken waarmee wij al samenwerken

JulianahoeveStaVerzekerd bij verkoop en StaVeilig bij verhuur

PrinsenmeerStaVeilig

BreeBronneOpleveringskeuring

Persoonlijk veiligheidsgesprek?

Een persoonlijk veiligheidsgesprek voeren wij het liefst op het park. Het park zien en ervaren, helpt bij het toelichten van een op-maat keuringstraject.

Bel Wouter Weijkamp: 06-18 20 88 15.

Wil je liever dat Wouter contact opneemt? Vul het formulier in. Formulier invullen >

Hoe tevreden zijn onze klanten?

Lees meer reviews via Klantenvertellen.nl en Google.

Jouw accommodatie

Je gegevens

Contactgegevens

Voorkeursdag

Bedankt voor je aanvraag!

Je ontvangt binnen enkele seconden een bevestigingsmail van deze aanvraag in de mailbox. Heb je geen bevestigingsmail ontvangen en is die ook niet in je spambox beland, neem dan alsjeblieft contact op: 0315 – 74 57 05.

Heb je wel een bevestigingsmail ontvangen, zal één van onze teamleden zo spoedig mogelijk contact met je opnemen om de afspraak samen in te plannen.  In het hoogseizoen van april t/m augustus gebeurt dit helaas niet altijd binnen 24 uur. Wij danken voor je begrip.

U moet javascript aan hebben staan om dit formulier te kunnen versturen.

Jouw accommodatie

Je gegevens

Contactgegevens

Voorkeursdag

Bedankt voor je aanvraag!

Je ontvangt binnen enkele seconden een bevestigingsmail van deze aanvraag in de mailbox. Heb je geen bevestigingsmail ontvangen en is die ook niet in je spambox beland, neem dan alsjeblieft contact op: 0315 – 74 57 05.

Heb je wel een bevestigingsmail ontvangen, zal één van onze teamleden zo spoedig mogelijk contact met je opnemen om de afspraak samen in te plannen.  In het hoogseizoen van april t/m augustus gebeurt dit helaas niet altijd binnen 24 uur. Wij danken voor je begrip.

U moet javascript aan hebben staan om dit formulier te kunnen versturen.